Eind 2019 werd er bij mij hartfalen ontdekt. Een aandoening die blijkbaar heel veel voorkomt in Nederland.
In het coronajaar 2020 kreeg ik allerlei onderzoeken en diverse medicijnen. Ik kon niet zeggen dat ik me beter ging voelen.
Uiteindelijk ben ik zelf gaan zoeken naar informatie en vond een lijst met supplementen geadviseerd door een orthomoleculaire
arts. Naast 8 supplementen was zijn advies ook duidelijk.
"Die dokter Atkins was zo gek nog niet. Koolhydraat arme voeding ondersteunt gewichtsverlies".
De supplementen hebben mijn hart in korte tijd een flinke duw in de goede richting gegeven.
Ik maak dagelijks een wandeling van minimaal een half uur en nu moet ik maar eens weer echt aan de slag
met het verliezen van gewicht.
Ik ben 61 en heb de nodige ervaring met Atkins. Ik heb jarenlang via dit forum een prima gewicht gehouden.
De recepten..tips en de gezelligheid hebben me toen geholpen af te vallen. Ik ga het deze keer ook weer proberen via het atkins forum.
Ook zonder hartfalen is het een fijne manier om gewicht te verliezen trouwens.
Low carb als je moet afvallen bij Hartfalen. 2021 wordt mijn jaar.
-
- Geslacht: vrouw
- Atkins sinds: januari2021
- Land: Nederland
- fase: 2 [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
-
- Moderator
- Atkins sinds: 12-01-2004
- Locatie: Leusden [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
Re: Low carb als je moet afvallen bij Hartfalen. 2021 wordt mijn jaar.
Oef dat was geen leuke uitslag Lies, maar wel fijn dat het met supplementen al een stuk beter gaat.
Helaas kan ik je de oude gezelligheid hier niet beloven. Ik zou het ook graag zien dat nu we toch een doorstart hebben gemaakt, er weer meer gepost gaat worden. De recepten staan er nog wel.
Hopelijk loggen anderen ook weer eens echt in.
Succes met je nieuwe start!

Helaas kan ik je de oude gezelligheid hier niet beloven. Ik zou het ook graag zien dat nu we toch een doorstart hebben gemaakt, er weer meer gepost gaat worden. De recepten staan er nog wel.
Hopelijk loggen anderen ook weer eens echt in.
Succes met je nieuwe start!
-
- Site Admin
- Geslacht: vrouw [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
Welkom terug dan maar Lies!
Ik ben wel benieuwd welke supplementen je nu gebruikt. En blijf je wel onder controle van de cardioloog?
Best wel een ontdekkingsreis voor je, denk ik.
Succes met alles!
Ik ben wel benieuwd welke supplementen je nu gebruikt. En blijf je wel onder controle van de cardioloog?
Best wel een ontdekkingsreis voor je, denk ik.
Succes met alles!
-
- Atkins sinds: januari2021
- fase: 2 [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
Ik zie nu pas de reakties hier.
Ik ben na de uitslag van de onderzoeken overal naar informatie gaan zoeken.
Tot ik uiteindelijk de term "metabole cardiologie" tegenkwam.
Van daar uit kwam ik op een website van iemand die zich Pillie Willie noemt.
Op zijn site stond een lijst met supplementen die een orthomoleculaire arts had geadviseerd.
Als je wilt weten welke supplementen kun je het best daar even kijken. Daar staat namelijk ook wat het supplement doet.
Ik heb het met mijn cardioloog besproken tijdens een telefonisch consult tijdens corona. Die had er niet veel vertrouwen in maar
vond het prima dat ik het ging slikken naast mijn medicijnen. Ik zou 10 weken slikken en dan een echo van het hart krijgen om de pompfunctie
te controleren. Na de echo bleek mijn pompfunctie van 32 naar 45% te zijn opgelopen. Ik ga de supplementen 2 jaar slikken en dan zullen we eens verder kijken. Ik ben ook te zwaar en de dieëtiste adviseerde low-carb. Nou..ik, als atkins deskundige weet daar eigenlijk alles wel vanaf.
Ik heb de "ouderwetse"spullen zoals psylliumvezels en Protifar weer aangeschaft en nu moet ik toch maar eens aan de slag.
Per slot van rekening weet ik zelf wel dat je zelf ook voor je lijf moet zorgen. De supplementen helpen zeer zeker bij hartfalen en ik heb ondertussen al veel mensen geadviseerd om jezelf ook te verdiepen in wat je lichaam nodig heeft.
Ik ben na de uitslag van de onderzoeken overal naar informatie gaan zoeken.
Tot ik uiteindelijk de term "metabole cardiologie" tegenkwam.
Van daar uit kwam ik op een website van iemand die zich Pillie Willie noemt.
Op zijn site stond een lijst met supplementen die een orthomoleculaire arts had geadviseerd.
Als je wilt weten welke supplementen kun je het best daar even kijken. Daar staat namelijk ook wat het supplement doet.
Ik heb het met mijn cardioloog besproken tijdens een telefonisch consult tijdens corona. Die had er niet veel vertrouwen in maar
vond het prima dat ik het ging slikken naast mijn medicijnen. Ik zou 10 weken slikken en dan een echo van het hart krijgen om de pompfunctie
te controleren. Na de echo bleek mijn pompfunctie van 32 naar 45% te zijn opgelopen. Ik ga de supplementen 2 jaar slikken en dan zullen we eens verder kijken. Ik ben ook te zwaar en de dieëtiste adviseerde low-carb. Nou..ik, als atkins deskundige weet daar eigenlijk alles wel vanaf.
Ik heb de "ouderwetse"spullen zoals psylliumvezels en Protifar weer aangeschaft en nu moet ik toch maar eens aan de slag.
Per slot van rekening weet ik zelf wel dat je zelf ook voor je lijf moet zorgen. De supplementen helpen zeer zeker bij hartfalen en ik heb ondertussen al veel mensen geadviseerd om jezelf ook te verdiepen in wat je lichaam nodig heeft.