Mayonaise
-
- Site Admin
- Atkins sinds: januari 2003
- fase: 4
Re: Mayonaise
Ik heb wel eens mayo gemaakt van gesmolten boter. dan wel warmhouden, voor bij de asperges........... lekker!!!!
-
- Erelid
- Geslacht: vrouw
- Land: Nederland
- Locatie: amsterdam [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
Saus hollandaise dus 

-
- Site Admin
- Atkins sinds: januari 2003
- fase: 4

-
- Atkins sinds: oktober 2010
- Land: Frankrijk
- fase: 4 [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
-
- Moderator
- Atkins sinds: 23/01/2005
- Land: Belgie
- Locatie: Geel [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
-
- fase: 1
- Locatie: Domburg [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
Kan iemand me zeggen hoe lang de eigen gemaakte mayo goed blijft in de koelkast, want ik ben maar alleen en ik eet ook niet de hele dag mayo. 

-
- Atkins sinds: 4 jaar met ups en downs
- Locatie: huis [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
totdat het stinkt, of het geschift is 

-
- Atkins sinds: 4 jaar met ups en downs
- Locatie: huis [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
week moet wel lukken 

-
- Moderator
- Locatie: Geel [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
-
- Geslacht: man
- Atkins sinds: 1
- fase: 1
- Locatie: Zwolle [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
Dames (en heren ?)
ik zie vele versies en recepten nu heb ik mij dit weekend op geofferd om eens een partij recepten te testen.
ik wil ook eens zelf mayonaise maken, lijkt me lekker en ook leuk om te doen moet ik eerlijk zeggen.
maar ik zie vele recepten en "verschillende" oplossingen maar wat mij meeste opviel
een recept zegt gebruik 2 en halve deciliter Olie, en een ander recept met zelfde hoeveelheid producten zegt 8 Deciliter Olie
daar zit nog al een verschil in
ik hoor het graag ...
(ik ben niet zo weg van Zaanse mayo of Olijfolie mayo van de bekende merken maar meer romig haha ik hoor het graag)
Andre
ik zie vele versies en recepten nu heb ik mij dit weekend op geofferd om eens een partij recepten te testen.
ik wil ook eens zelf mayonaise maken, lijkt me lekker en ook leuk om te doen moet ik eerlijk zeggen.
maar ik zie vele recepten en "verschillende" oplossingen maar wat mij meeste opviel
een recept zegt gebruik 2 en halve deciliter Olie, en een ander recept met zelfde hoeveelheid producten zegt 8 Deciliter Olie
daar zit nog al een verschil in

(ik ben niet zo weg van Zaanse mayo of Olijfolie mayo van de bekende merken maar meer romig haha ik hoor het graag)
Andre
-
- Moderator
Twee deciliter olie voor (waarschijnlijk) 1 ei vind ik weinig, hoor. Er kan méér olie bij.
Ik maak altijd (volgens mij romige) mayonaise in deze pot van 750ml

en gebruik daarvoor:
2 hele eieren
2 tl mosterd
ongeveer 1 eetlepel azijn en/of citroensap
1 tl zout
peper + beetje cayennepeper
scheutje warm water
dan (verschillende soorten) olie erbij tot ongeveer 1 cm onder de rand van de pot, staafmixer op de eidooiers en mosterd op de bodem zetten en dan op volle snelheid mixen en de mixer daarbij langzaam naar boven 'trekken' tot alle olie vermengd is.
Ik maak altijd (volgens mij romige) mayonaise in deze pot van 750ml

en gebruik daarvoor:
2 hele eieren
2 tl mosterd
ongeveer 1 eetlepel azijn en/of citroensap
1 tl zout
peper + beetje cayennepeper
scheutje warm water
dan (verschillende soorten) olie erbij tot ongeveer 1 cm onder de rand van de pot, staafmixer op de eidooiers en mosterd op de bodem zetten en dan op volle snelheid mixen en de mixer daarbij langzaam naar boven 'trekken' tot alle olie vermengd is.