Mayonaise
-
- Geslacht: man
- Atkins sinds: 1
- Land: Nederland
- fase: 1
- Locatie: Zwolle [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
-
- Geslacht: man
- Atkins sinds: 1
- Locatie: Zwolle [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
Re: Mayonaise
Vandaag de mayonaise gemaakt en perfect gelukt ...
alleen misschien heeft iemand een tip om de smaak wat "romiger" te maken ?
de mayo heeft nu iets of wat de smaak van Zaanse ( maar al wel wat romiger moet ik eerlijk zeggen)
mvg
Andre
alleen misschien heeft iemand een tip om de smaak wat "romiger" te maken ?
de mayo heeft nu iets of wat de smaak van Zaanse ( maar al wel wat romiger moet ik eerlijk zeggen)
mvg
Andre
-
- Moderator
- Geslacht: vrouw
- Atkins sinds: 23/01/2005
- Land: Belgie
- Locatie: Geel [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
Ik ken de smaak van Zaanse niet en begrijp ook niet goed wat je bedoelt met 'romiger'
Veel hangt natuurlijk af van welke ingrediënten je gebruikt en dan vooral van het soort olie omdat die het hoofdbestanddeel van mayonaise is.
Ik neem altijd een mengeling van verschillende oliën: arachide-, lijnzaad-, druivenpit-, olijf- en walnotenolie. De hoeveelheden doe ik een beetje op het gevoel maar meestal toch in die volgorde (dus: arachide-olie grootste hoeveelheid en v/d walnotenolie slechts een heel klein beetje want die heeft een nogal uitgesproken smaak).
Ik kan niet veel anders zeggen dan: blijven experimenteren tot je de voor jou perfecte smaak gevonden hebt
En voor het 'romige'.... eventueel op het einde een beetje room onderroeren?

Veel hangt natuurlijk af van welke ingrediënten je gebruikt en dan vooral van het soort olie omdat die het hoofdbestanddeel van mayonaise is.
Ik neem altijd een mengeling van verschillende oliën: arachide-, lijnzaad-, druivenpit-, olijf- en walnotenolie. De hoeveelheden doe ik een beetje op het gevoel maar meestal toch in die volgorde (dus: arachide-olie grootste hoeveelheid en v/d walnotenolie slechts een heel klein beetje want die heeft een nogal uitgesproken smaak).
Ik kan niet veel anders zeggen dan: blijven experimenteren tot je de voor jou perfecte smaak gevonden hebt

En voor het 'romige'.... eventueel op het einde een beetje room onderroeren?

-
- fase: 4 [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
Weet niet of er een receptje al ergens staat voor mayo met ontgeurde kokosolie. Heb deze gister gemaakt, vond het eerst nogal een rare combi maar hij is echt superlekker geworden.
-
- Moderator
- Atkins sinds: 23/01/2005
- Land: Belgie
- Locatie: Geel [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
Kokosolie stolt toch onder 24- 26°C?! Wordt die mayo dan niet hard?? 

-
- Site Admin
- Atkins sinds: januari 2003
- fase: 4
Olijfolie bevat 10% linolzuur.
Ik maak mijn mayo van een milde olijfolie. Weinig linolzuur en toch echte mayo.
Ik maak mijn mayo van een milde olijfolie. Weinig linolzuur en toch echte mayo.
-
- Moderator
- Atkins sinds: 12-01-2004
- Locatie: Leusden [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
Net voor eerst (haha ja echt) mayonaise gemaakt. De consistentie is goed, maar de smaak valt me tegen. Waarschijnlijk is de zonnebloemolie die ik voor het experiment gebruikte een beetje muffig geworden. Daarna maar iets gewone olijfolie erdoor gemengd, maar daardoor komt de olijfoliesmaak weer teveel naar boven... 

-
- Locatie: Domburg [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
Oh getsie, dat klinkt al niet lekker.
Ik heb het nog nooit gemaakt.
Je moet al zoveel zelf maken, dus ik gebruik de zaanse mayo.

Ik heb het nog nooit gemaakt.
Je moet al zoveel zelf maken, dus ik gebruik de zaanse mayo.

-
In het verleden maakte ik zelf mijn mayo, gebruikte verschillende soorten olie, zoals arachide olie, druiven pitolie en soms een klein scheutje olijfolie, een beetje mosterd, beetje zout en peper. Steeds maar proeven of er nog iets bij moest. Uiteindelijk na heel wat experimenten maakte ik een heerlijke mayo, die in goed schoongemaakte jampotten wel 3 weken in de koelkast goed bleef.
-
- Locatie: Domburg [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
Ja, als ik olie gebruik, dan gebruik ik ook de arachideolie, die heeft nog de beste smaak, vind ik.
-
- Moderator
- Atkins sinds: 12-01-2004
- Locatie: Leusden [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
Dank jullie wel voor de tips. Ik ga er nieuwe olie voor kopen.
-
- Atkins sinds: maart
- Locatie: sittard [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
https://herbergdeketelendekurk.wordpres ... -te-maken/
Ik maak deze altijd maar dan wel met sla/olie.
Dit vind ik het lekkerste.
Ik maak deze altijd maar dan wel met sla/olie.
Dit vind ik het lekkerste.