Het pavlov effect op zoetstof, bestaat dat wel?

Lafje
Geslacht: vrouw
Atkins sinds: oktober 2010
Land: Frankrijk
fase: 4

Re: Het pavlov effect op zoetstof, bestaat dat wel?

Berichtdoor Lafje » 12 Jan 2014, 16:57

Maan on 12-01-2014, 16:54:29 schreef:Ik denk dat je het even moet lezen voor je conclusies trekt.

Is ook de bedoeling.........zal m'n berichtje een beetje aanpassen, was geen volwassen en/of wetenschappelijke reactie :nono: :D

*Ganna*
Site Admin

Berichtdoor *Ganna* » 12 Jan 2014, 17:52

En Lafje, als jij het gelezen hebt, krijgen we dan een samenvatting?? 8)

NenaDubois
Moderator
Atkins sinds: 23/01/2005
Land: Belgie

Berichtdoor NenaDubois » 12 Jan 2014, 17:54

Maan op 12-01-2014, 16:04:36 schreef:http://www.psynip.nl/website-openbaar-d ... fmythe.pdf

Het pavlov effect op zoetstof lijkt hiermee duidelijk aan getoond. Maar er schijnt nog een ander fenomeen mee te spelen.

Naar mijn bescheiden mening gaat dit uiteraard ook op voor alle gezonde, natuurlijke zoetstoffen.

Ik maak hieruit op dat - als we zoet(stof) eten - we dat dan best doen samen met vet omdat vet (bewust of onbewust) ook geassocieerd wordt met energie. Of lees ik dat verkeerd?

Lafje
Atkins sinds: oktober 2010
Land: Frankrijk
fase: 4

Berichtdoor Lafje » 12 Jan 2014, 18:53

NenaDubois on 12-01-2014, 17:54:52 schreef:
Maan op 12-01-2014, 16:04:36 schreef:http://www.psynip.nl/website-openbaar-d ... fmythe.pdf

Het pavlov effect op zoetstof lijkt hiermee duidelijk aan getoond. Maar er schijnt nog een ander fenomeen mee te spelen.

Naar mijn bescheiden mening gaat dit uiteraard ook op voor alle gezonde, natuurlijke zoetstoffen.

Ik maak hieruit op dat - als we zoet(stof) eten - we dat dan best doen samen met vet omdat vet (bewust of onbewust) ook geassocieerd wordt met energie. Of lees ik dat verkeerd?

Voor zo ver ik het weet, slaat niet op de inhoud van het "boekwerk" dat Maan heeft gepost en dat ik nog moet zien door te worstelen.......verlaagd het toevoegen van vet bij het eten van zoet en/of fruit de GL (Glycemic Load). Waardoor je zou kunnen stellen dat het een tragere suiker word en dus daardoor in principe een relatief lagere GI (Glycemic Index) heeft. Hopelijk staat het er zo een beetje juist en begrijpelijk :-D

SAbadshah
Geslacht: man
Land: VerenigdeStaten
fase: 3

Berichtdoor SAbadshah » 16 Dec 2022, 14:00

If you have never consumed sugar, at least not in the form of soft drinks, sweets, cakes, chocolate, or even fruit, it is possible that this is not true. was already odd when he was young:fl2::D I've only recently started eating low-carb sweets, and I've never before sensed a direct link between sugar and energy:-D

Terug naar “Handig om te weten!”