Mayonaise

lies1960
Geslacht: vrouw
Atkins sinds: januari2021
Land: Nederland
fase: 2
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Re: Mayonaise

Berichtdoor lies1960 » 14 Feb 2023, 13:41

Ik heb zelf nog nooit mayo gemaakt maar vandaag wil ik het proberen.
Ik heb op you-tube een aantal filmpjes bekeken en om de houdbaarheid te vergroten was er één oudere dame die aan haar recept een flinke eetlepel van de wei(vloeistof dat bovenop naturel yoghurt staat) toevoegt en dan de mayo na het mengen een paar uur gewoon op het aanrecht laat staan.
Zij gebruikte ook een mix van bepaalde oliesoorten zoals kokosolie, olijfolie en avocado olie.
Ik ben benieuwd of het lukt. Ik gebruik op kokosolie na eigenlijk geen olie meer maar doe alles met rundervet en roomboter. Ik moet tijdens het boodschappen halen nog maar eens even nadenken over welke olie ik moet gaan gebruiken.
:kok1:

annielaumen
Geslacht: vrouw
Atkins sinds: maart
Land: Nederland
fase: 4
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Re: Mayonaise

Berichtdoor annielaumen » 14 Feb 2023, 17:55

Ik maak nog altijd deze mayonaise https://herbergdeketelendekurk.wordpress.com/2007/08/03/mayonaise-is-makkelijk-te-maken/

Terug naar “Sauzen”